Statusrapport for Bibliotekrom i Troms

Takk til alle involverte for samarbeidet så langt!

Troms fylkesbiblioteks prosjekt Bibliotekrom i Troms startet opp 1. januar 2012. Prosjektet er godt i rute i forhold til måloppnåelse. Vi har vektlagt bred inkludering fra første stund og vi har sådd spirer til nye tanker gjennom besøk rundt i fylket. Det er dannet en god grobunn for spennende løsninger, nye idéer og samarbeid både innen kommunene og over kommunegrensene. Fylkesbibliotekets rolle som regional utviklingsaktør innenfor biblioteksektoren er styrket, bibliotekromprosjektet knytter biblioteksjefene og kommunene tettere sammen, det dannes nye samhandlingsmønstre innad i kommunene. Fylkesbiblioteket har allerede økt sin kompetanse, bevisstgjøringen er tydelig, erfaringsutvekslingen bred og mange har allerede fått styrke til å gå inn i endringsprosesser.

Vi ser fram til det videre arbeidet og takker for støtten fra Nasjonalbiblioteket som har gjort det mulig for oss å få dette til.

Statusrapporten er nå sendt til Nasjonalbiblioteket og du kan lese den her.