God jul!

Hei alle sammen!

Tusen takk for et flott år! Tenk på alt vi har fått til! Høydepunktet for meg det året som har gått er alle møtene med folk ute i kommunene, særlig gjennom de workshopene som vi har arrangert. Det er en vitamininnsprøytning å møte engasjerte mennesker – som viser at de bryr seg om sitt lokale bibliotek og bidrar med hele seg. Det er veldig flott å samarbeide med dere ute i kommunene.

ordsky_ungdommerLenvik'

Ordsky fra workshop sammen med ungdommer i Lenvik – hva de ønsker seg på biblioteket.

Annet som jeg tar med meg fra dette året er alle mulighetene jeg har hatt til å fortelle om prosjektet til «folk utenfra», da særlig på det store Bibliotekmøtet 2014 i Trondheim i mars og selvfølgelig på IFLA-konferansen i Paris i august.  Vi legges merke til og det er veldig positivt.

Samtidig som prosjektet avsluttes og rapporteres i løpet av 1. kvartal 2015 vil vi lansere en publikasjon og en metodehåndbok, det er et arbeid vi er godt i gang med nå og som jeg tror blir en fin måte å synliggjøre resultatene og arbeidsmetoden vår på. Snart er bibliotekromprosjektet historie, men vi skal fortsette å tenke på hvordan vi kan tilrettelegge på best mulig måte for alle de flotte aktivitetene som skjer rundt i bibliotek-Troms.

Nå har vi snart mange ny-oppgraderte bibliotek på plass – i Lavangen, Salangen, Bardu, Karlsøy og Nordreisa (som blir ferdig til høsten). Det skal bli en glede å vise dem fram på nyåret!

Jeg ønsker dere alle en riktig god jul og et godt nytt år!
Med vennlig hilsen prosjektleder Marit