Bibliotekromseminar i Tromsø 7. mai

I vår har vi hatt studenter fra studiet DOK-2030 Bibliotekrom ute på praksis i sju av bibliotekene i fylket. Studentene har i samarbeid med praksisbiblioteket gjennomført små prosjekter i bibliotekrommet. Mandag 7. mai arrangerer vi et bibliotekromseminar på Universitetet i Tromsø hvor studentene og bibliotekene skal legge fram sine erfaringer.

Tema for dagen er:

• Gjennomgang av studentprosjektene og erfaringsutveksling ved studentene og casebibliotekene som har deltatt i studieemnet DOK-2030 denne våren.
  • Foredrag ved Mette Milling om prosess og erfaringer med samhandling mellom forskjellige brukere i samme (kultur)hus.
  • Veien videre for samarbeidet mellom fylkesbiblioteket, folkebibliotekene og universitetet.

Vi leker oss med pappesker og romfølelse. Fra første seminar i januar 2012. Gjestelærer Mette Milling i midten, forklarer og inspirerer. Foto: Troms fylkesbibliotek.